Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 januari 2009

Reactie Schelberg op jeugdbrandweerbesluit raad

TEYLINGEN – Burgemeester Sander Schelberg laat weten over de wens om een Jeugdbrandweer te realiseren: ‘We moeten zorgen voor een stevige jeugdbrandweer met de juiste borging, met alle toeters en bellen. Je moet streven naar Kwaliteit. Toen ik dat allemaal zag, besefte ik dat dit een hele klus zal worden die vrij kostbaar zal zijn.'
'De raad heeft ons gezegd: ‘Begin gewoon met de jeugdbrandweer, zoveel als mogelijk is’. Het college zei: neem het op in de regionalisering. Wacht tot de brandweer regionaal onder een bestuur valt en start dan met de jeugdbrandweer. De politiek in Teylingen zegt echter: ‘We willen daarop niet wachten’. Daarom gaan we op een eenvoudige wijze verder. Ik ga aan vier betrokken mensen, die zich hebben uitgesproken dat ze voorstander zijn van een jeugdbrandweer in Teylingen, vragen of ze actie willen ondernemen.’ De gemeente heeft een beperkt bedrag beschikbaar voor de realisatie van de jeugdbrandweer, zo laat Schelberg weten: ‘We hebben 9.500 euro per jaar in de begroting staan voor de jeugdbrandweer.’