Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 oktober 2008

Inspiration-majorettes zijn ambassadeurs voor Nederland

VOORHOUT – Op 13 oktober werden de 38 majorettes van Inspiration Voorhout zes keer Europees Kampioen en 1 keer vice-Europees Kampioen op het Kampioenschap Majorette in het Tsjechische Brno. Inspiration vertegenwoordigde met enkele andere verenigingen Nederland op het EK waaraan 11 landen deelnamen. In totaal veroverde ons land negen gouden, vijf zilveren en vijf bronzen plakken. Het gouden Inspiration werd zondag 19 oktober feestelijk onthaald in Hotel Café Restaurant Boerhaave en een prachtige balkonscène was hun deel.

Dit is het eerste grote internationale toernooi waaraan Inspiration deelnam, nadat de vereniging zich afscheidde van St. Cecilia en er werd zelfs nog beter gepresteerd dan vorig jaar op het EK. En niet zonder reden, wist wethouder Wim Hollart te vertellen, die de jonge dames in de bloemen, drinkbekers en medailles zette: “Inspiration verzorgt een vlotte en goed uitgewerkte show en dat komt tot stand met ongelooflijk veel inzet van deelneemsters, het begeleidingsteam en de trainsters Simone Soussani-Hoek en Caroline Meijvogel-Hoek. Namens het gemeentebestuur van Teylingen feliciteer ik jullie van harte met dit fantastische resultaat: Jullie zijn echte kanjers en geweldige ambassadeurs voor Nederland en speciaal voor Teylingen.”

Een van de deelneemsters was Wilma Varkevisser (24) van het Paradekorps Senioren, Groep B, Sectie C. Ze vertelt over haar ervaringen: “Voor mij is het de eerste keer dat ik hieraan deelnam. Van mijn 6de tot mijn 17de heb ik bij een club in Katwijk gezeten en ik ben net een jaar weer begonnen. Ik wil doorgroeien om de hoogste groep te bereiken. Tijdens het EK hebben we voornamelijk gemarcheerd: gelopen in een bepaald vierkant, waarbij het belangrijk is dat je gelijk loopt en in rechte lijnen.” De 11-jarige Joëlle Houtman (Groep B, Sectie C): “In het begin was ik heel zenuwachtig, maar ik zei tegen mezelf dat we gingen winnen en dat hielp.”

Fleur Warmerdam, die deelnam in sectie B en sectie C, vertelt enthousiast: “Het ging geweldig goed, al worden de tegenstanders steeds beter. Niet alleen qua techniek maar ook als je kijkt naar de kleren die ze aan hadden. Je kunt merken dat ze van ons afkijken hoe wij de dingen doen.” Het duo Annabel Warmerdam en Sanne Turenhout vallen haar bij: “Inderdaad, de andere teams gebruiken nu ook veel modernere muziek. Vorig jaar gebruikten ze meer fanfare en nu wat hippere beats. Wij hadden een mix van populaire muziek.”

Gaat Inspiration volgend jaar Nederland weer vertegenwoordigen? “Dat weten we niet: eerst moeten we ons kwalificeren bij het Nederlands Kampioenschap in december. De verwachting is, dat we dezelfde show uitvoeren als we nu op dit EK gedaan hebben. Begin volgend jaar beginnen we met het oefenen van een nieuwe uitvoering.”

Nadat alle Inspiration-deelneemsters hun medailles en een fraai fotoboekje met visuele herinneringen van het EK 2008 ontvangen hadden, liepen ze naar het Boerhaavebalkon, waar ze zich eens stevig lieten toejuichen door de vele vrienden, familieleden en fans die zich beneden hadden verzameld. Aan het eind van deze ceremonie zongen de Europees Kampioenen spontaan het Wilhelmus. Voorhout mag trots zijn op Inspiration!