Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 oktober 2008

‘Er is eindelijk wat te doen voor 40+ers’

Eerste Stijldansavond goed bezocht

LISSE – Maar liefst vijftig mensen bezochten de stijldansavond in ’t Poelhuys, die op zaterdag 25 oktober werd gehouden. De band Swing Wing onder leiding van pianist Wik Horn liet de aanwezigen urenlang zweven op de dansvloer. De Quicksteps, Foxtrotten, Weense en Engelse walsen, samba’s, tango’s, rumba’s en mambo’s volgden elkaar in ras tempo op.

Deze avond was opgezet in het kader van de actie ‘Buurtgericht werken’ en de belangstelling voor de stijldansavond is zeer bemoedigend. Korrie Roosenschoon geniet: ‘Ik kom hier hoofdzakelijk voor de muziek, maar als het been van mijn man het toelaat, dan gaan we nog even de dansvloer op.’ Ellie de Jeu vertelt: ‘Ik wacht op leuke muziek, maar zodadelijk ga ik met mijn man de quickstep dansen. Dit is een heel leuk initiatief, want nu is er eindelijk iets in Lisse te doen voor de mensen van boven de veertig jaar. Voor dit soort dansavonden gingen we voorheen altijd naar Rotterdam.’

De heer Fischer rust uit van een dansronde: “Gezellig een avondje lekker dansen. Iedere zondag dans ik in Leiden en ik kreeg over deze activiteit een flyer in mijn handen gedrukt. Het bevalt me goed: zojuist heb ik de Foxtrot gedanst en ik ga zo weer beginnen met een Engelse wals.’

De 80+ster Maria (‘schrijf mijn achternaam maar niet op’) kijkt uit naar een avondje zwieren: ‘Ik kan goed dansen en heb het als meisje vroeger vaak gedaan. Toen ik in mijn vijftiger jaren was, ben ik lid geweest van een dansclub voor ouderen. Ik ga voor de Engelse wals en de tango: daar kun je veel emotie in kwijt en een worden met de muziek.’ Ze kijkt om zich heen en constateert: ‘Er zijn hier meer vrouwen dan mannen en de meeste mannen zijn hier met hun partner. Meneer de journalist: kunt u met me dansen?’