Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 april 2008

Jubilaris Cees van der Tang wordt flink in het zonnetje gezet

Joep Derksen

LISSE – Na een dienstverband van niet minder dan veertig jaar bij Tuincentrum Overvecht werd Cees van der Tang (59) flink in het zonnetje en de bloemen gezet. Hij denkt vooralsnog niet aan stoppen, want hij is van plan het 45-jarig jubileum ook te halen. Daarnaast zet hij zich actief in als Scriba voor de Hervormde Gemeente en heeft hij zich elf jaar met hart en ziel verbonden aan de speeltuinvereniging.

Van der Tang, afdelingshoofd niet-groenproducten, begon zijn carrière bij Overvecht, toen het nog enkel een bollenbedrijf was, in de afdeling export op kantoor. Hij vertelt over de huldiging: ‘Op 1 april ben ik door het personeel enorm in zonnetje gezet: ik werd opgehaald met een bedrijfswagen versierd met ballonnen en kreeg champagne en taart. We hebben toen ook samen een bakkie gedaan. Woensdag 23 april is de directie langs geweest en was er een draaiorgel en verscheidene posters. Het komt tegenwoordig heel weinig voor dat iemand veertig jaar bij hetzelfde bedrijf werkt. Hier ben ik de eerste, maar ik ga nog steeds en de komende zes jaar met plezier naar mijn werk, als het mij gegeven is.’

Gesprekken
Met deze laatste opmerking rijst de vraag op of Van der Tang ook spiritueel geëngageerd is. ‘Ik ben inderdaad betrokken bij de Hervormde Kerk; daar wordt van huis uit ook de basis voor gelegd. Als je ouder wordt, maak je keuzes en ik ben al een behoorlijk aantal jaren betrokken bij de kerk in Lisse. Ik ben zestien jaar scriba, een soort secretaris en onlangs heb ik toegezegd om dit voor nog eens vier jaar te doen.’ Heeft hij nooit getwijfeld over het geloof? ‘Net zoals iedereen was ik ook in mijn tienertijd opstandig, maar na verloop van tijd ga je nadenken en mijn ommekeer kwam op mijn twintigste, door de gesprekken met mensen die ik had.’

Over de speeltuinvereniging, waar hij tussen 1974 en 1985 bij betrokken en voorzitter van was vertelt hij: ‘Ik woon naast de speeltuinvereniging en als je ernaast woont en kinderen hebt, wordt je er vanzelf bij betrokken. Ik werd ook voorzitter en dan leid je vergaderingen en spreekt met de gemeente. In die tijd is er een nieuw verenigingsgebouw neergezet en werden speelattributen regelmatig vernieuwd. Daarnaast ben ik bij het schoolbestuur van de Lisbroekschool betrokken geweest.