Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 december 2007

Wethouder Bezuijen door het stof

LISSE – Wethouder M. J. Bezuijen van de Haarlemmermeer is diep door het politieke stof gegaan, nadat zijn opmerkingen verkeerd waren gevallen. Hij zei in een interview dat de Duin- en Bollenstreek moest kiezen tussen meer vliegtuigen over haar gebied of anders meer woningen te bouwen voor de regio Haarlemmermeer.

In een op 14 november geschreven brief aan het CROS cluster Zuidwest schrijft Bezuijen: ‘Het is duidelijk niet mijn bedoeling om vliegverkeer an bijbehorende ruimteclaims zonder meer op de Bollenstreek af te schuiven. Het vraagstuk is complex en vraagt om een integrale aanpak en een regionale blik. Dit is de reden dat dit onderzoek verder reikt danonze gemeentegrenzen. Ik begrijp en respecteer de belangen van da Bollenstreek en besef dat het onderzoek naar de verlegging van de uitvliegroute deze belangen direct raakt. Ik ben daarom uiteraard bereid om de verdere discussie over dit onderwerp in CROS verband, danwel aan de Alderstafel te voeren, zodat de discussie open gevoerd wordt en de betrokken overheden van het Cluster Zuidwest hierin kunnen participeren.
Ik ben het geheel met u eens dat we in dit dossier gezamenlijk moeten optrekken en moeten werken aan een vermindering van de vliegtuighinder. Ik vertrouw erop dat deze samenwerking zal lukken.’