Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 december 2007

Voorzitter VVD: ‘Ik hoop dat ik weer trots kan zijn op Lisse’

Blik terug op afgelopen jaar

LISSE – Met het nakende einde van het jaar kijkt Linda Warmerdam (43), voorzitter van de VVD, afdeling Lisse, terug op het afgelopen politieke jaar en uit haar verwachtingen voor 2008. Na het horen van het verzoek voor een interview gaf ze aan dat ze liever niet op de voorgrond trad, maar ze was toch bereid haar medewerking te verlenen.

Warmerdam is nu bijna drie jaar voorzitter, maar daarvoor zat ze al jaren in het bestuur, waarbij ze zich ijverde voor het verbeteren van de banden tussen de fractie en het bestuur. Over het voorzitter zijn: ‘Ik vind het een interessante positie. Aan de ene kant is het lastig, want als voorzitter van een politieke partij bedrijf je geen politiek, maar je kunt wel zorgen dat politiek bedreven kan worden. Het bestuur heeft de samenbindende en faciliterende rol om de neuzen zelfde kant op te krijgen. Ik ben ook meer een bestuurder en interesseer me in zaken als: waar willen we naar toe in de verre toekomst.’

Omkijker

Ze vertelt: ‘De fractie gaat steeds beter draaien en laat steeds meer van zich horen. Ik ben trots op de fractie, maar ook op de wethouder die het heel goed doet. Bij elkaar is het een echt team dat steeds steviger in het zadel zit.’ Hoe kijkt Warmerdam terug op 2007? ‘Ik ben niet zo’n omkijker en kijk liever naar de toekomst. Het is nu onze taak om meer mensen die actief willen zijn bij de VVD naar binnen te halen en op te leiden. Het is jammer dat van alle plannen die op stapel staan, het toch nog niet echt gelukt is om tot actie over te gaan. Het is hartstikke verklaarbaar, maar dit uitstel is wat de inwoner ziet en hij vraagt zich af waarom het zo lang duurt. Het hoogtepunt in 2007 was de manier waarop onze Bas een belangrijke rol speelde in het op orde krijgen van de financiele huishouding.’

Niks

Wensen 2008: ‘Voor Lisse hoop ik dat de orde weer terugkeert. Dat je gewoon weer lekker door kan rijden, want de werkzaamheden op de kruising Gladiolenstraat en Hyacinthenstraat duren ongelooflijk lang. In dit verband zou een stukje zakelijkheid lekker zijn. Voer een bonus-malus regeling in, zodat de aannemer binnen een bepaalde tijd klaar moet zijn of anders hiervoor moet betalen. Verder hoop ik dat ik weer trots kan zijn op Lisse. Vroeger was Lisse een rijke gemeente, dat spaarde voordat ze investeerde. Het was financieel op orde en alles zag er netjes uit. Nu komt de regio niet meer bij ons winkelen omdat het afzwakt. Oegstgeest is een dorp van niks, maar heeft wel alle topzaken en mooie, kwalitatief goede, winkels.’

Ze besluit: ‘Als mensen actief willen worden kunnen ze de website:
http://lisse.vvd.nl/ bekijken of gewoon eens binnenlopen in de fractievergadering.’