Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 december 2007

André Balyon werkt aan nieuw panorama

VOORHOUT – De schilder van het Panorama Big Sur, André Balyon, was samen met zijn broer Simon en dochter Michelle, deze week bij Panorama Tulipland om te kijken hoe zijn werk erbij stond. “Het staat er fantastisch bij en ik hoef alleen maar enkele puntjes aan te stippen. Ik hoorde dat er al meer dan 10.000 bezoekers zijn geweest in een paar maanden tijd en over dat aantal ben ik zeer tevreden.”

De in Californië wonende kunstenaar voltooide zijn Panorama in 1997 en sinds die tijd hebben al minimaal een kwart miljoen mensen het mogen aanschouwen. Balyon: “Ook nu krijg ik allerlei emails van mensen uit de hele wereld die enthousiast schrijven over hoe fijn ze het vonden om mijn panorama in Voorhout te hebben mogen aanschouwen. Het Panorama Big Sur blijft nog een jaar in Nederland en daarna gaat het weer terug naar Californië.”

Balyon zit niet stil: “Op dit moment ben ik bezig met de eerste schetsen, want over een paar jaar wil ik een panorama van de Grand Canyon voltooien.”