Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 november 2007

Warm welkom Sinterklaas

VOORHOUT – “Dag, lieve jongens en meisjes, wat goed jullie hier te zien. Het is altijd fijn om weer in Voorhout te zijn!” Eindelijk is het weer zover; Sinterklaas is weer in het land! Duizenden kinderen, jong en oud, stonden de goedheiligman op te wachten, met tekeningen, vlaggetjes en twinkelingen in de ogen.

Door Joep Derksen


Ieder jaar blijft het toch weer spannend of de Sint komt, maar de echte gelovigen twijfelen nooit. Sam (5): “Ik weet zeker dat Sinterklaas komt! Vanochtend heb ik al een auto met een racebaan gekregen en wanneer hij aankomt, ga ik hem bedanken.” Anne (8) had haar schoenen gezet met daarin een wortel en een appel, “Want Sinterklaas is het mooiste feest van het jaar”. De driejarige Caitlin staat op met haar voeten tussen de spijlen van een van de hekken: “Ik wil een Mega Mindypop, want zij vangt alle boeven!”

Elise (4) keek gespannen waar Sinterklaas toch bleef en zegt hoopvol: “Ik wil een echte discobal!” De even oude Marit had een tekening meegenomen voor de Sint. En niemand anders mocht ‘m zien. Hij heeft ook al zijn eerste cadeautje gevonden in zijn schoentjes: “Vanochtend had ik al een zwartepietzwartwitspekkie in mijn schoen!”


Burgemeester Schelberg zag de boot van de Sint als eerste: “Ik zie daar boten!” en hij zette spontaan het lied “Zie ginds komt de stoomboot” in, dat prompt door alle wachtenden langs de Leidsche Vaart werd overgenomen. De pieten op de tweede boot waren zo enthousiast dat ze eindelijk voet aan vaste wal konden zetten, dat die boot dreigde te kapseizen, maar de kapiteinspiet kon het vaartuig goed in de hand houden.

Sinterklaas liep door de haag van mensen en zwaaide naar alle kinderen. Hij mocht in een prachtige koets plaatsnemen, getrokken door Americo en zijn neefje. Op weg naar het gemeentehuis, waar alle aanwezige Voorhouters spontaan voor hem begonnen te zingen, moest de Sint toch wat van het hart: “Wat is er toch weer veel bijgebouwd, het afgelopen jaar!”