Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 november 2007

PPO-kwestie

LISSE – Willem van Rheenen stelt het volgende in een open brief: ‘Het College heeft naar mijn beleving genoeg om de brij heen gedraaid en de raad lijkt er aan mee te werken zo luidt mijn conclusie en daarmee is voor mij de maat vol. Er is voldoende aangetoond dat er onjuist gehandeld is en kan het oordeel naar mijn mening juridisch uitgevochten worden om dit boven tafel te krijgen.’

‘Onlangs heb ik de feiten tijdens een politiek congres die onlangs gehouden werd nog eens voorgelegd aan politici, betreffende de aanbestedingen en het rente voordeel die Gemeente Lisse heeft verstrekt maar vooral ook de wijze waarop het transport heeft plaatsgevonden van het PPO terrein. Topmensen hebben mij hun mening gegeven dat de wijze waarop dit heeft plaatsgevonden absoluut niet kan. Een stichting kan daarom mede door de betrokkenheid van de inwoners een versterking zijn voor het onderzoek en tevens ook het rechten tegen de handelswijze van de verantwoordelijke ambtsdragers.’

‘Het is overigens een feit dat ambtsdragers die tegen beter weten in gehandeld hebben privé aansprakelijk kunnen worden gesteld,ook dat is wederom bevestigd. Er werd zelfs opgemerkt (tijdens het congres) dat er voor zaken die minder omvangrijk zijn geweest het college al af moest treden dus zou de Gemeenteraad al op zijn minst actie hebben moeten ondernemen wat zij tot op heden blijven verzuimen. Daardoor ben ik van mening dat de Gemeenteraad zijn taken verzuimd en de burger financiële schade toebrengt door het College niet naar behoren te controleren. Ik heb gevraagd aan de Gemeenteraad of het rentevoordeel dat aan de heer Romeyn akkoord bevonden werd door de Gemeenteraad is goedgekeurd of erger nog waren zij überhaupt wel geïnformeerd over deze handelswijze? Tot op heden lijkt het erop dat de Raad niet op de hoogte was en dat is onaanvaardbaar.’