Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 november 2007

Plus Van Dijk geeft auto weg

VOORHOUT – Supermarkt Plus van Dijk gaf vorige week niets minder dan een auto weg! Uit meer dan 20.000 kaartjes werd uiteindelijk Corinne Baas getrokken, die voortaan op de wegen kan rijden met haar splinternieuwe Chevrolet Matiz. Zelf was ze nog het meest verbaasd: “Ik dacht voordat de prijsuitreiking plaats vond, dat ik wel een bloemetje zou krijgen.”

Door Joep Derksen

Eigenaar John van Dijk vertelt: “De landelijke Plus-organisatie organiseerde de Suc6weken om te vieren dat de supermarktketen in enkele jaren verdrievoudigd is. Sinds 2001 is het aantal winkels verdrievoudigd en om dat te vieren is deze actie opgezet, waarbij iedere Plus -winkel een auto weggeeft; 276 auto’s in totaal. In onze winkel zijn ruim 20.000 kaartjes ingevuld; bij een besteding van 10 euro kreeg je een groen kaartje en bij 15 euro kreeg je een oranje kaartje. Met dit kaartje kon je meedingen voor de auto.”

Zes zaterdagen achter elkaar trok een willekeurige klant enkele groene kaarten en een oranje kaart, wat resulteerde in een totaal aantal van 53 prijswinnaars. Geen van hen wist echter nog welke prijs in de wacht gesleept was. Op donderdagavond 15 november kwamen de 53 gelukkige winnaars van de Plus-Suc6weken bij elkaar in hotel restaurant Boerhaave om te horen welke prijzen ze gewonnen hadden. De prijzen voor de groene kaartwinnaars varieerden enorm: van een boodschappenpakket tot een Senseo-apparaat tot een fiets. Vijf van de zes oranje kaartwinnaars kregen een professionele rijvaardigheidscursus en de winnaar van de Chevrolet Matiz werd op het einde van de avond bekend gemaakt.

Autosleutels

Corinne Baas (54) zat zelf in het buitenland en haar dochter Angèle vertegenwoordigde haar. Na haar terugkeer overhandigden John en Ada van Dijk de autosleutels aan de dolgelukkige winnares. “Ik vind het bijna een beetje gênant: waarom heb ik dit gewonnen en niet een van de vijf anderen?”, zei ze bescheiden. De Chevrolet Matiz komt echter in een goed huis: “Ik rijd nu in een veertien jaar oude Fiat Uno, dus ik ben erg blij met deze prijs. En ik heb mijn dochter beloofd dat ze de nieuwe auto altijd mag lenen!”

Ze vervolgt: “Ik doe twee keer in de week boodschappen bij de Plus en heb altijd de groene en oranje kaartjes ingevuld. De reden waarom ik juist naar deze supermarkt ga, is dat het een heel prettige winkel is; de schappen zijn nooit leeg en de caissières zijn altijd erg vriendelijk. Ik blijf hier altijd winkelen!”