Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 november 2007

“Mijn auto-ongeluk destijds was misschien wel een zegen”

Feestzanger Alex (Wielders) presenteert derde cd

NOORDWIJK – Op zaterdag 1 december presenteert feestzanger Alex, onder meer bekend van zijn nummer 1-hit “Een bossie rooie rozen”, zijn nieuwe album aan 1.500 van zijn fans. Dit is al weer zijn derde album en draagt de titel: “Op een dag”, dat verwijst naar een van de nummers met dezelfde titel. De Noordwijker Alex Wielders vertelt over zijn vak als artiest en hoe hij tot de top van het Nederlandse feestmuziekgenre is doorgedrongen.

Door Joep Derksen

Als iemand tien jaar geleden aan Alex vertelt had dat hij zanger van beroep zou worden, had hij dit nooit geloofd. Hij had een eigen horecazaak en voorzag zeker geen zangcarriere. Door een auto-ongeluk, waardoor hij twee jaar niets heeft kunnen doen, verloor hij echter zijn zaak. Hij ging werken in cafe Bolle Jan van Rene Froger en begon daar voor de gein te zingen. Dit sloeg heel goed aan en, mede dankzij zijn nummer 1 hit ‘Een bossie rooie rozen’ in het jaar 2000 schoot zijn ster omhoog in muziekland. Over het auto-ongeluk zegt Alex: “Misschien was het ongeluk wel een zegen. Ik verloor de horecazaak, maar dit zingen is zo ontzettend leuk om te doen. Je gaat van locatie naar locatie en overal is het feest.”

Hij vervolgt: “Ik kom op zowel kleinere feestjes als evenementen waar meer dan 100.000 man zijn en verschijn regelmatig op televisie. Maar het maakt mij niet uit waar ik ben, want als de mensen lekker meezingen op de muziek en een fijne avond hebben, is het feest geslaagd. Ik heb gemerkt dat je met muziek de mensen echt blij kunt maken en uit hun isolement kunt trekken. Of je nu in Maastricht, Malaga, Thailand of St. Tropez optreedt.”

Aandenken

Over zijn nieuwe album “Op een dag” vertelt Alex: “Een zomernacht met haar” vind ik een van de mooiste nummers. Maar ook het lied “Sterren” is geweldig. Vaak wijzen mensen naar de sterren als aandenken aan een dierbare die is overleden. In dit nummer spreek ik mijn wens uit dat als ik later dood ga, ik ook bij mijn dierbaren mag hangen. De meeste liedjes op dit album zijn overigens geschreven door producer/tekstschrijver Kees Tiel en ikzelf. Staat zijn allerbeste nummer op dit album? “Ik zou nog eens een keer een heel mooi nummer willen schrijven voor mijn zoontje.”

Met gemak vol

Op de avond van de presentatie van zijn nieuwe album vindt ook een groot muziekevenement plaats in de Leidse Groenoordhallen. Staat dit evenement de avond van Alex niet in de weg? “We zijn acht weken geleden begonnen met de voorbereidingen om dit album op 1 december te presenteren. Een aantal van de mensen die ik ken had inderdaad al kaartjes gekocht voor het evenement in Leiden, maar mijn evenement is nu al zo goed als uitverkocht. De zaal krijg ik met gemak vol.”

Het album, met daarop 13 nieuwe nummers, maar ook bonustracks van eerdere hits, wordt op zaterdag 1 december gepresenteerd in het NH Conference Centre Leeuwenhorst in Noordwijkerhout. Entree is vanaf 19:30 uur. Er zijn optredens van Anny Schilder, de Havenzangers, Wolter Kroes en Dries Roelvink. De uitreiking van het album volgt later op de avond, evenals een optreden van Alex zelf met zijn band. Of er op dit moment nog kaarten zijn, is te zien op:
www.alex.fm.