Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 november 2007

‘Huwelijksdag was geweldig’

Bruidspaar van de maand

NOORDWIJK – De Noordwijkers Joost Vink en Linda Versteege leerden elkaar elf jaar geleden via het uitgaansgroepje kennen in het Deurtje. De vonk sprong niet meteen over en het duurde twee jaar voordat ze verkering kregen, maar op de kermis in Voorhout in 1998 zoenden ze elkaar voor het eerst. Vrijdag 16 november stapten de twee gelukkigen in het huwelijksbootje en beloofden elkaar voor de ogen van hun familie en vrienden eeuwige trouw.

Linda vertelt: ‘De huwelijksdag was geweldig. Ik heb de nacht ervoor bij mijn ouders geslapen en was zenuwachtig. Ik heb me heel druk gemaakt omdat ik heel bang was dat het zou gaan regenen, maar deze angst was ongegrond. We wilden foto’s op het strand maken en dat is gelukt. Al waren mijn vingers na afloop blauw van de kou. We zijn met een mooie trouwauto naar het gemeentehuis gereden, waar we elkaar het jawoord gaven. Vervolgens zijn we gelopen naar de Hof van Holland, in de Voorstraat en hebben hier met de daggasten geluncht. Hierop volgend hebben we geen receptie gehouden, want zo wilden we het niet noemen. We hebben een toast op het huwelijk gedaan. Uiteindelijk zijn we met z’n tweeen naar het Oranjehotel gegaan, hebben daar lekker gegeten en de huwelijksnacht doorgebracht.’

Maastricht

Het gelukkige paar kijkt voldaan terug op de dag: ‘We wilden absoluut geen stukjes of liedjes en dat hebben de gasten ook niet gedaan. Mijn vader heeft bij de toast op ons geproost en hield een korte, maar krachtige speech.’ Hoe heeft Joost de hand van zijn vrouw gevraagd? ‘Hij heeft me niet gevraagd, maar we hebben het in goede harmonie besloten tijdens onze vakantie in Italie. We zaten op een terrasje en bespraken of we nog gingen trouwen en wanneer. Een week later hebben we op de bank thuis gezegd dat we het inderdaad gaan doen.’ Eerst wilden we op 16 mei 2008 trouwen, maar dat ging nog heel lang duren. Vervolgens hebben we besloten om te trouwen op de dag dat we verkering kregen; dat is ook nog m’n moeders verjaardag!’

Binnenkort gaan Joost en Linda een weekje naar Maastricht. Alle vakantiedagen zijn een beetje op, dus een huwelijksreis zit er dit jaar niet in. Linda: ‘Dat komt volgend jaar wel!’