Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 oktober 2007

Frank Helsloot geeft ideeën of wensen ruimtelijk vorm

PROF Consult

NOORDWIJKERHOUT – PROF Consult adviseert mensen op het terrein van ruimtelijke ordening, plannen en processen. Directeur Frank Helsloot: ‘Er lopen veel mensen rond met ideeën of wensen die ze niet goed ruimtelijk vorm kunnen geven. Dat kan gaan om de bouw van een eigen woning, om bedrijfsverplaatsing, om een clubhuis of voorzieningen voor verenigingen, of zelfs om bezwaar tegen plannen van een ander.’

‘Ik help mensen hun ideeën om te zetten naar een concrete visie of een concreet plan. Daarna gaan we kijken of het te realiseren is. In mijn aanpak onderscheid ik me van veel van mijn collega’s, doordat ik eerst het overleg aanga en niet gelijk op een juridische strijd aanstuur. Ruzie met buren of juridische stappen tegen de overheid zijn vaak te voorkomen door goed te luisteren en naar een win-win situatie te streven. Niet alleen leidt dat vaak tot een beter resultaat, je plannen zijn ook sneller te realiseren. Als de klant het wil, verzorg ik ook de vergunning, maak ik de geode ruimtelijke onderbouwing en begeleid ik hem of haar bij een wijziging van het bestemmingsplan.'

'Als het via overleg niet lukt, schuw ik de juridische stappen overigens niet. Voor andere klanten maak ik ook wel bezwaarschriften of planschadeclaims. Tenslotte kijk ik mee bij de verkoop van grond, of alles wel goed verloopt en de verkoper een goede prijs krijgt.’

PROF Consult is in 2006 opgericht. ‘Het loopt lekker, door alle mond-tot-mondreclame. Ik bereik veel resultaat door overleg, door te luisteren naar alle betrokkenen. Met empathie bereik je meer dan met confrontatie.’ Voor meer informatie email:
prof.consult@tiscali.nl.