Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 augustus 2007

Verdonk: ‘Vandaag staat het team wél achter me!’

NOORDWIJK – Woensdag 15 augustus vond het project ‘Vechten tegen de zee’ plaats, een evenement waarin 80 teams de strijd aanbonden om binnen twee uur een object te bouwen dat de opkomende vloed zo lang mogelijk kon weerstaan. Een van de teams was samengesteld uit lokale VVD-politici die werden aangevoerd door Rita Verdonk.

Op deze winderige woensdag schepte Verdonk zelf er heftig op los. Gevraagd naar de prestaties van ‘haar’ team, antwoordt ze: ‘Het team staat achter me, in ieder geval vandaag wel!’ René Kamphuis is fractievoorzitter van de VVD-Noordwijk en stond bij de Tweede Kamerverkiezingen op de 56ste plek van de kandidatenlijst, had Verdonk uitgenodigd voor het evenement. Hij haakt na afloop hiervan in op Verdonk’s opmerking: ‘Ik voorzie nog niet dat Rita een eigen partij op zal richten, maar zeg nooit nooit. Voorlopig is het standpunt: we zijn liberaal en beiden zijn we al jaren lid van de VVD. Zolang je je ideeën kwijt kunt en gerealiseerd ziet worden binnen de club blijven we bij de VVD, dus op dit moment is het opzetten van een eigen partij niet aan de orde.’

Echte leider

Kamphuis: ‘Binnen de politiek heb je een goede leider nodig. Ideeën hebben is leuk, maar een vent maakt de tent. Dat is ook mijn charme voor Rita, want in mijn ogen is zij een echte leider en is zij de echte vent van de politiek. Ik hoop als rechtgeaard VVD-er dat het allemaal goed komt, maar ik denk niet dat er een tweede keer komt dat ze zich opzij laat zetten.’ Hij lacht: ‘Volgend jaar zijn we bij ‘Vechten tegen de zee’ met meerdere teams van de partij: Je weet nooit met welke politieke partij we dan daar aan het strand staan.’