Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juli 2007

Afscheid Daphne van der Zwet

LISSE – Daphne van der Zwet (Nieuw Lisse) is raadslid af. Na vijf jaar in de gemeenteraad te hebben gezeten, nam raadslid Daphne van der Zwet (Nieuw Lisse) op donderdag 12 juli in de gemeenteraadsvergadering afscheid van de lokale politiek. Zij verhuist naar Noordwijk en volgens de wet mag ze geen volksvertegenwoordiger zijn in een andere gemeente dan waar ze woont. In haar voorlopig laatste publieke optreden vielen haar vele loftuitingen ten deel.

Fractievoorzitter Ad van Zelst (Nieuw Lisse) nam het voortouw: ‘Lieve Daphne. Dat mag ik zeggen, want zo gaan we gelukkig met elkaar om. Je was met recht een lijsttrekker, met name voor jongeren en vrouwen. Dankzij jou verliepen de fractievergaderingen in een relaxte sfeer. Je laat een leegte achter maar we zullen ons als partij daar doorheen slaan. Je weg naar het mooie Noordwijk zal leiden naar een partij waarvan ze zeggen dat het een liberale partij is. We wensen je veel gevoel voor vrijheid en democratie. Dank voor alles en het ga je goed.’
Van der Zwet dankte de sprekers voor de ‘mooie en lieve woorden’. Politiek is mij met de paplepel ingegoten. Mijn vader en Ad (van Zelst, red.) hebben mij geentameerd om me bij Nieuw Lisse aan te sluiten. In de afgelopen 5,5 jaar heeft het me heel veel plezier gebracht. Ik wil mijn ouders danken voor de steun, support, raad en daad, maar ook de warme maaltijden voor de raadsvergadering. Ook Ad, fractie, steunfractie en leden wil ik bedanken. Ik wens jullie alle wijsheid en goede beleidsvorming toe. Ik blijf de politiek volgen, want ik blijf werken in Lisse.’