Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 juni 2007

Oplossing wethouder voor financiële plaatje

TEYLINGEN – Wie gaat de investering van een half miljoen euro betalen? Ook daar heeft wethouder Bert Homan (VVD) wel een oplossing voor. ‘Het moet niet alleen van de inwoners zelf komen of alleen van de ondernemers. Bekijk het in het juiste perspectief: 350.000 euro per jaar is een tientje per inwoner. We hebben als gemeente momenteel de laagste lasten in de regio, maar ik wil in de komende anderhalf jaar samen met de ondernemers plannen ontwikkelen voor een ondernemersfonds. Met het opzetten van een ‘Business Improvement District’ (BID) kunnen we de problematiek van de ‘free riders’ tegengaan.’

‘De overheid moet de ruimte krijgen om meer belasting te heffen, onder meer door het verhogen van de OZB. Ook zie ik de Vaartax wel zitten, want voor het gemiddelde schip dat aan de Kagerplassen ligt, durf ik best te stellen dat een vaarbelasting tot 100 euro rustig kan worden ingevoerd: de eigenaren van die boten kunnen dat best wel betalen.'