Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 juni 2007

Jubileumboek Foreholte krijgt warm onthaal

VOORHOUT – Bijna duizend mensen kwamen zaterdag 16 juni naar het hoofdveld van Foreholte om daar Ton Arroyo, Hans van den Berg, Herman van Gent en Peter van Kesteren gehangen aan parachutes te zien landen, met in hun hand het jubileumboek “V.V. Foreholte, 75 jaar clubliefde”. De sprong zelf ging niet door omdat Schiphol geen toestemming wilde geven, maar het eerste exemplaar van het jubileumboek kon wel overhandigd worden aan Tinus Bel, Forholte’s oudste vrijwilliger, die zich al 73 jaar voor de club heeft ingezet. En passant werd Bel als vierde persoon ter wereld ook nog eens benoemd tot lid van verdienste.

door Joep Derksen

Foreholte-voorzitter Peter van Kesteren gaf in zijn speech aan wat hij van het jubileumboek vond: “Ik was al trots op de club, maar ik werd steeds trotser toen ik het boek las. Je vindt hier geen simpele opsomming van resultaten, maar het gaat in dit jubileumboek om het belangrijkste wat de vereniging heeft: de mensen zelf!”

Paul Jochemsz, schrijver van het boek, roemde de uitstekende samenwerking met de zeven andere leden van de jubileumboekcommissie: Wil Goslinga, Ad Deutekom, Ankie Jochemsz, Mart van Dijk, Jan van Dijk, Ed Rosman en Hans van den Berg. Met een kwinkslag vertelde hij: “Excuses als u niet in het boek staat, maar dat ligt ongetwijfeld aan ons!”

Na een overhandiging van een DVD met 1.500 foto’s aan het bestuur door Ab Deutekom en het overhandigen van een cheque met een waarde van 2.500 euro door Frank Manders van het Rabobank Teylingenfonds, kon het feest losbarsten. Dit feest werd na een goed kwartier binnen voortgezet omdat ook de buien losbarstten.

Het overgrote deel van de 1.150 exemplaren werd die avond direct al afgehaald door de mensen die zich vooringeschreven hadden. Ruud Nijssen is een van de eersten die het boek openslaat: “Ik zit zelf in het grafische vlak en moet zeggen: het boek ziet er goed verzorgd uit.” Hij bladert door de pagina’s en zegt tevreden: “Kijk, dat is mijn zoon Tom: hij staat er ook in!”

Noordwijker Hans Landzaat slaat zijn exemplaar open en roept verrast: “Hé, die man op de foto is een van mijn medewerkers: Niels Kromhout!” Over de reden waarom hij een exemplaar wilde hebben zegt Landzaat: “Dat heb ik gedaan op advies van Hans van den Berg.” Theo van Leeuwen is een andere gelukkigen die zich eigenaar mag noemen van een van de unieke jubileumboeken. Hij bekijkt zijn exemplaar en oordeelt: “Mooi formaat en mooi papier, met een perfecte cover. Hoewel ik geen lid ben, heb ik Foreholte altijd een warm hart toegedragen en ben dan ook blij dat ik dit boek over de unieke historie van Foreholte in mijn boekenkast kan zetten.”