Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 mei 2007

Zonder jetlag naar Californië

VOORHOUT – Het panorama Big Sur dat sinds vier mei te bewonderen is bij Panorama Tulipland is een groot succes. Dit kon Michelle Balyon (21), de dochter van de schilder André Balyon melden. ‘De officiële opening vindt pas later dit jaar plaats, maar nu al hebben honderden mensen het Big Sur bezocht.’
Na een wandeling door een gang gaat de argeloze panoramabezoeker de trap op, zelfstandig of met de geïnstalleerde stoellift. Tien treden hoger hoor je de golven en voel je de zeewind. Letterlijk! Doordat alles zo levensecht gemaakt is, weet je niet waar het schilderij begint en waar het eindigt. Voor sommige bezoekers is de aanblik zelfs zo overweldigend dat een speciale railing is geplaatst, waarbij steun gezocht kan worden.

Balyon: ‘Het eindresultaat is nog veel beter geworden dan we gehoopt hadden. Een van de bezoekers vertelde me: “Ik moest bijna huilen, zo mooi vind ik het.” Het is mijn hoop dat iedereen dit kan zien, want met het bekijken van de Big Sur kun je op vakantie naar Californië, zonder dat je last krijgt van een jetlag.’ Twee vrouwen verlaten het Big Sur en verzuchten tegen elkaar: ‘Wat was dat fantastisch!’

Big Sur is de rest van het jaar vijf dagen per week geopend. Ook Panorama Tulipland zelf blijft in heel 2007 twee dagen per week geopend. Voor meer informatie:
www.tulipland.nl.