Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 maart 2007

De Roon tart Seniorenraad

Lisse – De Seniorenraad informeerde wethouder Adri de Roon (D66) onlangs dat ze zich strikt zullen houden aan de adviestermijn van zes weken. Levien de Braal van D66 haakte hier tijdens de commissievergadering Maatschappij en Financiën van woensdag 14 maart op in: ‘Steek meer tijd om u te verdiepen in het advies van de Seniorenraad, zodat ze zich serieus genomen voelen.’
De Roon kwam met een nieuwtje: ‘Ik wil hun adviestermijn terugbrengen van zes weken naar vier weken. Die zes weken ligt ons in de praktijk zwaar op de maag. Al drie maanden voordat ik advies aan de gemeenteraad breng, moet ik al bij de Seniorenraad om hun inbreng vragen. Zolang de termijn van zes weken adviestermijn in de verordening staat, probeer ik me eraan te hanteren, maar ik wil naar een termijn van vier weken. We moeten als gemeente slagvaardig kunnen handelen.’