Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 januari 2007

Wethouder Mesman test verkeersregelinstallaties

Jos Assendelft van Nieuw Lisse wilde tijdens de commissievergadering Ruimte & Infrastructuur weten of er een groene golf komt na afronding van de reconstructie Oranjelaan-Gladiolenstraat. Dit systeem dat stoplichten zo afstelt, dat auto’s zonder te stoppen door kunnen rijden, is volgens PvdA-wethouder Guus Mesman niet nodig. ‘Er worden verkeersregelinstallaties aangelegd die heel alert reageren op de verkeerssituatie. Als je aan komt rijden en er is geen ander verkeer, wordt het stoplicht onmiddellijk groen. Ik ga ervan uit dat het goed zal werken en kan het controleren, want ik rijd deze route dagelijks. Als ik er te lang over doe, dan merk ik het direct en zal ik onmiddellijk gaan klagen.’