Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 augustus 2006

Van der Sar blijft keeper van Oranje

Voorhout – De trots van alle Voorhouters en Teylingers, Edwin van der Sar, blijft als keeper beschikbaar voor het Nederlands elftal, zo schrijft hij op zijn website www.edwinvandersar.nl.

Joep Derksen

Van der Sar: “Ik heb de knoop doorgehakt: ik ga door bij het Nederlands elftal. Eerst wil ik de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland afronden en dan, hopelijk, het eindtoernooi.”

De keeper en recordinternational is opgelucht nu hij zijn beslissing heeft genomen. “Het heeft lang geduurd voordat ik kon besluiten. De klap na de uitschakeling tegen Portugal op het WK dreunde lang bij mij na. Langer dan ik zelf had verwacht overigens, maar de verwachtingen waren ook zo hoog gespannen.”

Van der Sar denkt nog regelmatig terug aan het teleurstellend verlopen WK. “Steeds schoten weer de beelden van die wedstrijd door mijn gedachten. We hadden kunnen en moeten winnen van Portugal. Bij die gedachten krijg ik een soort van machteloosheid over me. Ik zou de tijd en de momenten terug willen draaien, maar er valt niets meer aan te veranderen.”

“Pas op mijn vakantie in Spanje keerde de rust terug in mijn hoofd en lichaam. Vanaf dat moment begon ik na te denken over mijn toekomst bij Oranje. Ik voel me fit en ben gereed voor een nieuw seizoen met Manchester United. De prikkels komen ook weer op. Ik vind het heerlijk om straks weer te gaan trainen met de jongens. Ik stelde me voor hoe het zou zijn, als ik zou afhaken als international en niet meer met die groep zou werken. Nee, dat voelde dus niet goed....”

De Voorhoutse keeper heeft als droomwens om het EK in 2008 te winnen. En als dat lukt, wie weet komen er dan nog twee mooie jaren…