Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

09 maart 2006

Fauzia's Lingerie en Beenmode sluit deuren




Voorhout, 21.02.06 - Na bijna 11 jaar stopt mevrouw van den Bos met haar zaak: Fauzia’s Lingerie en Beenmode aan de Herenstraat 79 in Voorhout.

door: Joep Derksen

“Het is tijd voor wat anders”, zo vertelt Fauzia van den Bos. “Ik heb een goede tijd gehad hier in Voorhout met heel veel fijne klanten. Er bestond echt een vertrouwensrelatie: wanneer ik de mensen een lingerie aanbeval, gingen ze af op mijn advies. Ook nadat ik aankondigde dat ik mijn zaak van de hand deed, heb ik een storm aan steunbetuigingen ontvangen; van jonge zowel als oudere klanten. Bloemen, flesjes wijn en cadeaubonnen heb ik gekregen: het is echt hartverwarmend!”

Fauzia vervolgt: “Daarnaast is het opvallend dat sinds ik de posters met het opschrift “Totale uitverkoop” heb opgehangen, er allerlei onbekende mensen bij mij in de zaak komen. Die vragen dan allemaal: “Oh, ben je failliet?” Gek word ik ervan! Na ruim tien jaar vind ik het tijd voor wat anders. Nadat ik de zaak begin maart definitief gesloten heb, ga ik eerst een paar maanden vakantie vieren en lekker de boel de boel laten. Hierna ga ik mijn oude liefde weer oppakken: werken op het gebied van communicatie en marketing”.

Op de vraag wat Fauzia van de Herenstraat als winkellocatie vond, was haar antwoord: “Naar mijn mening is het winkelbeleid van de gemeente Voorhout knudde geweest. Kijk toch zelf: Voorhout heeft toch geen winkelstraat. Als mensen echt willen winkelen, dan gaan ze naar Sassenheim, Lisse en andere omliggende dorpen. En dat is toch zo zonde, want ook Voorhout zou over prachtige winkelfaciliteiten moeten beschikken”.